قیمت عصاره مالت طبیعی در فروردین ماه ۱۴۰۱

عصاره مالت طبیعی از جوانه زدن دانه های جو به دست می آید. همچنین سرشار از کلسیم، فیبر، آهن، سلنیوم و غیره می باشد. علاوه بر این دارای طعم و مزه بی نظیری می باشد که استفاده آن همراه ارده و عسل در وعده صبحانه موجب افزایش انرژی و تامین مواد معدنی بدن شما در طول روز می گردد. علاوه بر این مصرف این ماده غذایی از بروز بیماری هایی از جمله : ۱- کمر درد ۲- بی خوابی ۳- سوء هاضمه ۴- پا درد و غیره جلوگیری می کند. البته بهتر است بدانید عصاره مالت دارای فیبر بسیار زیادی می باشد که جمع شدن آن ها در بدن موجب مسدود شدن دستگاه گوارش می شود. لذا باید همراه آن مایعات و آب فراوان مصرف کنید. اگر شما هم قصد خرید عصاره مالت شکلاتی با کیفیت و قیمت مناسب را دارید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

قیمت عصاره مالت طبیعی در فروردین ماه 1401

عوامل موثر بر قیمت عصاره مالت

عوامل موثر بر قیمت عصاره مالت

جو یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده عصاره مالت می باشد. از این رو جو استفاده شده در تهیه این ماده غذایی بسیار اهمیت دارد. چرا که جو موجود در بازار را می توان به دو دسته تولید داخل و ارقام وارداتی از کشورها اروپایی و غیره دسته بندی کرد. یکی از موارد مهمی که بر روی قیمت این محصول تاثیر دارد کیفیت آن می باشد. همانطور که می دانید کیفت محصول بر اساس طعم و رنگ آن سنجیده می شود و بر اساس این معیار هر چه محصول مرغوب تر باشد در نتیجه قیمت آن بیشتر است .

علاوه بر این یکی دیگر از مواردی که بر روی قیمت این ماده غذایی نقش دارد می توان به عرضه و تقاضا در بازار خرید و فروش این محصول اشاره کرد؛ اگر میزان تقاضا خرید محصول بیشتر از عرضه آن در بازار باشد در نتیجه قیمت آن افزایش پیدا می کند. همچنین حجم خرید محصول از دیگر عواملی است که در قیمت این محصول تاثیر دارد چرا که هر چه حجم خرید افزایش پیدا کند خرید به صورت عمده انجام می شود. لذا قیمت آن نیز کمتر می شود. علاوه بر این بخشی از این محصول توسط واردات تامین می شود که حجم واردات بر روی قیمت آن نقش زیادی دارد و در صورتی که در یک مقطع زمانی حجم واردات کاهش پیدا کند قیمت این ماده غذایی نیز افزایش پیدا می کند.

بررسی عوامل موثر بر بالا رفتن قیمت عصاره مالت طبیعی

بررسی عوامل موثر بر بالا رفتن قیمت عصاره مالت طبیعی

همانطور که می دانید ماده اصلی نوشیدنی ماءالشعیر عصاره مالت طبیعی می باشد. همچنین در تهیه انواع شیرینی، نان، شکلات مالت و کیک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین با توجه به کاریرد این ماده غذایی بازار خرید و فروش این محصول از رونق بالایی برخوردار است و تقاضا جهت خرید عصاره مالت هموراه وجود دارد. به همین دلیل شرکت های زیادی در زمینه تولید این محصول فعالیت می کنند و ان را در بسته بندی های متنوع وارد بازار می کنند که قیمت آن با توجه به نوع بسته بندی متغیر است. همچنین افزایش قیمت دلار سبب بالا رفتن قیمت این ماده غذایی مقوی به صورت لحظه ای در بازار شده است.

علاوه بر این فاصله جغرافیایی بین کشور مبدا و مقصد نیز یکی از متغیرهایی است که در بالا رفتن قیمت این محصول تاثیر دارند و در صورتی که مسافت بین دو کشور زیاد باشد، هزینه های حمل و نقل بین المللی افزایش پیدا می کند و این موضوع در نهایت بر روی قیمت روز این محصول تاثیر خواهد داشت. بالا رفتن قیمت روز عصاره مالت طبیعی از مولفه های زیادی تاثیر می پذیرد که یکی از مهم ترین آنها تعرفه گمرکی می باشد. تعرفه گمرکی برای واردات این ماده غذایی دائما در حال تغییر می باشد که این موضوع سبب شده بازار فروش عصاره مالت ارگانیک مستعد بروز نوسانات شدید قیمتی باشد.

گران ترین نوع عصاره مالت

گران ترین نوع عصاره مالت

در حال حاضر این محصول به دو صورت پودر شده و مایع در بازارهای داخلی به فروش می رسد که معمولا عصاره مالت پودری گران تر از نوع مایع آن می باشد. بهتر است بدانید از عصاره مالت مایع برای نوشیدنی های مالت و ماءالشعیر استفاده می شود. چرا که تولید آنها هزینه کمتری دارد. علاوه بر این پردازش و فراوری آن آسانتر است. همچنین به دلیل طعم عالی و چگالی مواد مغذی بیشتری نسبت به عصاره مالت پودری دارد. اما پودر این ماده غذایی به دلیل رطوبت پایین از ماندگاری بالاتری نسبت به عصاره مالت مایع برخوردار است. همچنین حمل ونقل و جابه جایی آن نیز آسان تر می باشد.

از طرف دیگر پودر این محصول راحت تر جمع می شود و آب و رطوبت را به سرعت جذب می کند. از این رو در محصولات پخت شده با عمر طولانی اعم از نان، کیک و غیره بیشتر از این نوع عصاره مالت استفاده می شود. امروزه ورزشکاران رشته هایی مانند بدنسازی از این محصول برای تامین انرژی پایدار و اسید آمینه های ضروری بدن خود استفاده می کنند. چرا که پودر این ماده غذایی به سرعت جذب بدن شده و به تقویت بافت عضلات کمک شایانی می کند. به همین دلیل پودر این ماده غذایی نسبت به نوع مایع ان از قیمت بالاتری برخوردار است.

قیمت پودر عصاره مالت جو با بهترین بسته بندی

قیمت پودر عصاره مالت جو با بهترین بسته بندی

در حال حاضر پودر عصاره مالت جو به دو صورت فله و بسته بندی در بازار به فروش می رسد که به دلیل هزینه های جانبی مربوط به بسته بندی قیمت فله آن کمتر از نوع بسته بندی این محصول می باشد. همانطور که در بالا اشاره شد پودر عصاره مالت دارای ارقام متعددی می باشد. که با کیفیت ها، بسته بندی و قیمت های متفاوتی در بازار عرضه می شود. قیمت این محصول در بازار های داخلی بسیار متغیر است که این موضوع تا حد زیادی به دلیل واسطه ها می باشد. به گونه ای که این افراد اقدام به خرید عصاره مالت جو پودر شده به قیمت عمده از تامین کننده اصلی کرده و بعد از اضافه کردن هزینه های جانبی، همان محصول را در اختیار خریدار نهایی قرار می دهند.

علاوه بر این فاکتورهای مختلفی اعم از هزینه تولید، نیروی انسانی، هزینه حمل ونقل، نگهداری و انبار بر روی قیمت این محصول تاثیر گذار هستند. از این رو در صورت افزایش این هزینه قیمت این محصول نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند. امروزه این محصول در بسته بندی های مختلف و شیک اعم از پاکتی، شیشه ای ، پلاستیکی و غیره در بازار موجود می باشد که با توجه به نوع بسته بندی قیمت آن نیز متفاوت می باشد. همچنین شما می توانید این محصول را به صورت حضوری و یا آنلاین از فروشگاه های سراسر کشور خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.